Couscous salade met cottage cheese en avocado

Couscoussalade met cottage cheese en avocado

Een heerlijke frisse couscous salade met cottage cheese en avocado. Een makkelijk en snel hoofdgerecht. Ook ideaal als frisse lunchsalade!

Meestal wordt cottage cheese koud gegeten. Zelf vind ik het echt lekker om cottage cheese warm te maken in de oven. Dat deed ik daarom ook bij de bereiding van deze couscoussalade!

– 15 minuten
– 2 personen
glutenvrij
low FODMAP

Ingrediënten (hoeveelheden voor 2 personen)

  • 150 gram couscous (bijvoorbeeld AH vrij van gluten couscous)
  • bouillonblokje kip
  • 80 gram cottage cheese (hüttenkäse)
  • 1/4 avocado
  • 2 eieren
  • 1 rode paprika
  • 1 bosje bosui (alleen het groene gedeelte is low FODMAP)

Bereidingswijze

1. Verwarm de oven voor op 190 graden.

2. Bereid de couscous volgens de aanwijzingen op de verpakking. Gebruik hierbij de kippenbouillon.

3. Breng ondertussen een pan met water aan de kook. Kook de eieren 8 minuten.

4. Was de bosui. Snijd de bosui in kleine ringetjes. Snijd vervolgens ook de paprika in kleine blokjes.

5. Voeg de cottage cheese toe aan een ovenschaaltje en zet voor 5 minuten in de voorverwarmde oven.

6. Verwijder de schil van de avocado. Snijd 1/4 van de avocado in kleine blokjes.

7. Laat de eieren afkoelen. Pel vervolgens de eieren en snijd ze in partjes.

8. Haal het schaaltje met cottage cheese uit de oven. Meng de couscous met de paprika, bosui avocado en de cottage cheese.

9. Verdeel het couscousgerecht over twee borden of kommen. Voeg tenslotte de plakjes ei toe.

Voilà, je couscous salade met cottage cheese en avocado is klaar! Enjoy your meal!

Probeer ook eens deze couscous met mozzarella en granaatappelpitjes!


Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *